בדיוק כשעונת המנגו מסתיימת מופיע על המדפים היורש הכתום – האפרסמון, כך תמיד נישאר עם  כתום בעיניים.

מהן יתרונותיו הבריאותיים:

הוא עשיר ביותר בנוגדי חימצון חזקים כמו קרוטנואידים, (פיגמנטים בעלי צבע צהוב, כתום ואדום, הידועים כמונעים מחלות וכן סרטן ושומרים על בריאות העין), פוליפנולים (אלו הטאנינים, המורידים שומנים בדם, כמו שיש ברימון). האפרסמון עשיר בויטמין A, ,C B6, ו-E, יש בו הרבה אשלגן ומעט נתרן (הפחתת נתרן והוספת אשלגן חשובה למניעת יתר לחץ דם ולבעיות בכליות), הוא אחד הפירות העשירים ביותר בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים.

האפרסמון משתלב טוב בסלט פירות וגם בסלט של ירקות עליים. מומלץ להסיר את הקליפה שלו משום שהיא איננה טובה לעיכול.

אני אוהבת לאכול אפרסמון בעודו קשה, אך לא קשה מידי, אחרת טעמו יהיה עפיץ ויתפוס את הלשון, זאת משום שהוא טרם הובחל.

מצד שני, כאשר הוא מתרכך יתר על המידה מרקמו פחות מושך… אותי לפחות (למרות שבאירופה יש הנוהגים מלכתחילה לחכות שיתרכך, לחתוך את חלקו העליון ולאוכלו עם כפית).

כזכור לכם, אני משתדלת לא לזרוק שום פרי. אם אראה שהאפרסמונים התרככו יתר על המידה אכניסם לשייק, כמו השייק הנפלא הזה:

שייק אפרסמון:

2 בננות

2 אפרסמונים רכים (ברגע שטוחנים אותם אין צורך להסיר את הקליפה)

2 גבעולי סלרי עם העלים שלהם

1 כף זרעי צ'יה

1/2 כוס מים

לרוויה!