בפירות, בירקות ובדגנים למיניהם ישנם סיבים.

הסיבים הם כמו השלד אשר מחזיק את "הגוף" של המזון וגורם להם להיות מוצקים. ראו תפוח או גזר שנסחטו והוצאו מהם הסיבים, נשאר מהם רק המיץ…

גופנו לא יודע לעכל סיבים והם יוצאים החוצה בצואה כלעומת שנכנסו. מי שכן יודע לעכל סיבים הן למשל הבהמות המעלות גרה כמו הפרה והעז. בזכות חיידקים סימביוטיים במערכת העיכול שלהן גופן משתמש בסיבים הללו כמזון ולא פולט אותם החוצה כמו אצל בני האדם.

מדוע כל כך חשוב לנו לאכול מזונות עם סיבים?

הסיבים מתנהגים בגופנו כמו מגנט. הם קולטים מהסביבה נוזלים וגם פסולת, ומתנהגים כמו סיב פשתן שמכניסים אותו למים והוא סופח אליו נוזלים. הסיבים החיים מתנהלים בגופנו כמו שואב אבק שעובר בדפנותיה המפותלות של מערכת העיכול, סופח אליו נוזלים ופסולת וכך מנקה את המערכת.

הכלל – חי מזין חי:

התהליך החשוב הזה מתרחש כאמור רק בפירות וירקות חיים. אם נבשל את הירקות – הסיבים שלהם יהפכו להיות "מתים" ולא תתאפשר היכולת המגנטית כמו שיש למזון חי. במקום לספוח אליהם רעלים ולפנותם החוצה תיווצר תכונה הפוכה של הידבקות למערכת העיכול, של חוסר בתנועתיות והיתקעות המזון במערכת.

אם נצרוך סיבים תזונתיים שבודדו מהמזון, כדוגמת סובין, הגוף ירצה לפלוט אותם מיד החוצה ולכן הוא יגיב בשלשול, הסיבים הללו עלולים לפצוע את המעי ולגרום לכיבים, לכן חשוב לאכול סיבים אשר מחוברים למזון ולא את אלו שהופרדו ממנו בצורה כימית.

לסיכום:

הרבו לאכול פירות וירקות חיים, אשר מלבד הוויטמינים, המינרלים והאנזימים הטובים, הם מלאים בסיבים אשר לא רק יוצאים מגופנו אלא גם מנקים אותו.