הסויה היא קטנית משובחת משום שהיא מכילה את כל חומצות האמינו הדרושות לגוף האדם ולכן היא נחשבת כחלבון מלא. היא עשירה במינרלים כמו ברזל, מגנזיום וסידן (זמינותו של סידן זה לגוף גבוהה יותר מזו של הסידן המצוי בחלב פרה), היא דלה בנתרן ובשומן רווי ונטולת כולסטרול.

מוצרי הסויה למיניהם הכוללים את הטופו, על כל גווניו ואת הסויה המיובשת, המגיעה בצורת שבבים, פתיתים, רצועות וכו'… – הם מזינים וטובים. טבעוניים מאד אוהבים אותם משום שהם מהווים עבורם תחליף למוצרים מהחי.

התכונה שלהם היא שטעמם הוא נייטרלי, הם סופגים את טעמי הבישול ולכן ניתן להכין איתם מגוון רחב של תבשילים עם מגוון רחב של תבלינים וטעמים.

אני משתמשת לעיתים בטופו ובסויה אבל לרוב אני אוהבת ללכת אל המקור – אל הקטנית הפשוטה של הסויה. הטופו והסויה עברו בחלקם תהליך של עיבוד, הינדוס ועוד דברים שהרחיקו אותם מהמזון הפשוט והטוב.

אני קונה בבתי טבע את הסויה בצורה של קטנית, אשר נראית כמו גרגרי חומוס קטנים, עושה להם תהליך של הנבטה (השריה במים 24 שעות והנבטה במסננת עם מגבת למעלה עוד 24 שעות, עד שיוצא שורשון) ומבשלת כ-20 דקות, עד לריכוך.

את הקטנית המוכנה אני מוסיפה לסלטים, או מקפיצה עם ירקות, או מוסיפה במרק וכו'…

אפשרות נוספת לאוכלה הכי קרובה אל המקור היא לקנות אותה קפואה. היא נקראת בפי כל – אדממה. מבשלים אותה חמש דקות עם מעט מלח ומגישים.

לסיכום: הכי בריא זה ללכת אל המקור…