למעט ברכת "שהחיינו" בראש השנה אני ממתינה עוד קצת עם הרימונים.

רימון יש לאכול רק כאשר הוא בשל. כאשר גרגריו עסיסיים ושמנים, צבעו מלא וטעמו מתוק. אם נאכל אותו כשהוא עדיין בוסר נכניס חומציות לגופנו ובמקום לקבל מהרימון את הטוב שבו נקבל את ההיפך…

סגולותיו של הרימון הן רבות.

הוא עשיר בויטמין C, בחומצה פולית ובאשלגן ונוגדי החמצון שבו הם מהחזקים ביותר. הרימון ידוע בעיקר כמנקה את כלי הדם ולכן הוא מצוין למניעת הסתיידויות, טרשת עורקים, מחלות לב וכו'… אכילת הרימון מחזקת את המערכת החיסונית שלנו וגם משפרת מצבים של אנמיה, מטפלת בזיהומים, בכאבי גרון, בדלקות פרקים, ומנקה תולעים וטפילים אחרים במערכת העיכול.

הצורה האידיאלית לאכול רימון היא לסחוט אותו ולשתות את המיץ שלו. זאת משום שהגוף שלנו לא מעכל את הגרעינים שלו, וגם משום שסחיטת הפרי גורמת לנוגדי החמצון הרבים שבקליפה להשתחרר.

יש לציין שמיץ הרימון יוצר חומציות גדולה בקיבה ולכן, כאשר שותים אותו יש לדלל אותו עם מים או עם מיץ מפרי או ירק שיוצר בסיסיות, כך החומציות של הרימון תתאזן.

לכן ניתן לערבב את מיץ הרימון החומצי עם מיץ מתפוחים סחוטים או מגזר סחוט, או להוסיף כמה גבעולי סלרי. הפירות והירקות הללו הם יוצרי בסיסיות והם יאזנו את החומציות. כך נוסיף טוב על טוב.

הרימון ידוע בחומציותו הרבה, לעומת גרגריו של הרימון, שהם בסיסיים. כאשר אנו לועסים את הרימון עם הגרגרים יוצא שבאופן טבעי אנחנו מאזנים בין החומציות של הרימון ולבסיסיות של הגרעין.

לכן, מי שאין לו רגישות במעיים (מעי רגיז, קרוהן, קוליטיס וכו…) – שיאכל את הרימון בשלמותו ויקפיד ללעוס היטב את גרגריו, אך מי שיש לו בעיות במעיים – שלא יוותר על הרימון הבריא והטעים וישתה את המיץ שלו לרויה!

גם אם לא נסחט את הרימון ונאכל את גרגריו בשלמותם – גופנו יודה לנו על כך מאד.

שולחת לכם באהבה את סלט העונה האהוב עלינו –

סלט קינואה עם רימונים:

לסלט:

1 רימון

2 כוסות גדולות של קינואה מבושלת

1 חבילת עלי בייבי

2 גבעולי סלרי

לרוטב:

מיץ מלימון אחד

חצי כוס סילאן טבעי

4 כפות שמן זית

קורט מלח

בתאבון!