המזון האידיאלי לניקוי גוף אלו פירות וירקות חיים.

מזון זה נקרא גם – "רואו פוד", מזון "נא". כלומר, שלא עבר חימום ובישול ונאכל בצורתו המקורית.

מה היתרונות שבאכילת מזון חי מן הצומח?

ישנו כלל חשוב בבריאות הטבעית – "חי מזין חי".

ודאי תשאלו מה חי בגזר? הרי גזר הוא צמח. אין בו חיים.

ברגע שהגזר יכנס אל גופנו – הגוף החי שלנו ידע להשתמש בו ולהוציא מהחומרים שלו חיים עבורנו.

ויטמינים ומינרלים:

בגזר, או בכל פרי או ירק יש שפע של ויטמינים ומינרלים טובים וחיוניים לנו. ברגע שנבשל אותם חלקם הגדול יאבד.

אנזימים:

בפירות וירקות ישנם אנזימים רבים, אשר ימותו ברגע שנחמם אותם (אנזימים הם חלבונים. חלבונים כידוע נהרסים בחימום מעל 48 מעלות).

סיבים:

בפירות וירקות יש סיבים. הסיבים הם למעשה השלד שלהם, הסיבים הם מה שמחזיק את הפירות והירקות וגורם להם להיות מוצקים. פירות וירקות הרי מלאים בנוזלים, (אבטיח הוא 98% מים…) אם תסחטו גזר תראו שכשהוצאתם ממנו את הנוזלים נשארו הסיבים. את הסיבים הגוף שלנו לא יודע לעכל והם יוצאים החוצה בצואה (מי שיודע לעכל סיבים הם בעלי חיים כמו פרות אשר בזכות חיידקים סימביוטיים במערכת העיכול שלהם הסיבים עבורם הוא מזון הכרחי).

ברגע שאכלנו ירקות ופירות חיים – הסיבים שבתוכם הינם חיים ולכן יש להם תכונה של מגנטיות.

הם קולטים מהסביבה נוזלים וגם פסולת, ומשמשים כמו סיב פשתן שמכניסים אותו למים והוא סופח אליו נוזלים. הסיבים החיים מתנהלים בגופנו כמו שואב אבק שעובר בדפנותיה המפותלות של מערכת העיכול ובעיק במעיים וסופח אליו נוזלים ופסולת וכך מנקה את המערכת.

אם בישלנו את הירקות – הסיבים שלהם הפכו להיות מתים וכעת אין להם את היכולת המגנטית כמו שיש למזון חי, במקום לספוח אליהם רעלים ולפנותם החוצה נוצרת תכונה הפוכה של הידבקות למערכת העיכול ושל חוסר בתנועתיות והיתקעות המזון במערכת.

אציין שהסיבים הם חיוניים לגופנו רק כאשר הם נצרכים כיחידה אחת עם הפרי או הירק. אם נאכל סיבים תזונתיים שהוצאו ובודדו מהמזון (כדוגמת סובין) נזיק לגופנו. הגוף שלנו לא ידע לעכל אותם, הם יפצעו את הרירית ויגרמו לנו לשלשולים ולחוסר ספיגה של נוטריינטים טובים וחבל.

לסיכום:

אם נאכל פירות וירקות חיים ולא מבושלים נכניס אל גופנו שפע של ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקליים ואנזימים זמינים ומוכנים לשימוש מיידי ובזכות אכילת סיבים באופן יומיומי נגרום למערכת העיכול להתנקות מהרעלים הצבורים ותקועים בה.

ונעבור לתכלס:

נשתדל להעשיר את התפריט היומי שלנו בפירות וירקות חיים.

ככל שהמזון שאותו נאכל יהיה יותר חי ופחות מבושל כך נאכל מזון יותר איכותי.

ובכל זאת, מי מאיתנו לא אוהב אוכל מבושל?

אל דאגה, כמובן שאפשר להמשיך לבשל בשמחה, אך נקפיד שבכל ארוחה נוסיף גם סלט חי, אשר מעבר לויטמינים, למינרלים ולאנזימים שבו נוסיף גם ניקוי ע"י הסיבים.

הכלל הוא שאם אנחנו מבשלים, כדאי לבשל כמה שפחות. בישול מעל לרבע שעה מוריד את הערכים התזונתיים שבמזון בצורה משמעותית. ויטמינים, מינרלים ואנזימים הרי נהרסים בחימום, החלבונים משנים את הרכבם הכימי והסיבים מתים.

שוב אדגים על הגזר שלנו.

כאשר נאכל גזר חי נראה שצבעו הוא כתום חזק ובוהק.

כאשר נאדה אותו כמה דקות עדיין ישאר בו הצבע הכתום, אך אם נבשל אותו כשעה – צבעו יהפוך לחום וזה סימן לכך שהחיות שהיתה לו כבר מתה.

כאשר נבחר לבשל – נשתדל לקצר את תהליך הבישול. לא "נהרוג" את הירק אלא נקפיד לסיים את הבישול אחרי רבע שעה לכל היותר.

הדרכים האידיאליות לבישול מהיר ופחות הורס זה אידוי בסיר אידוי. זהו סיר בעל 2 קומות, כמו סיר של קוסקוס אשר חלקו העליון מחורר כדי שהמים יאדו את הירקות שבו. מרגע הרתיחה נכניס את הירקות ונאדה כאמור עד רבע שעה.

דרך נוספת לבישול מהיר היא הקפצה (כמובן להשתדל בלי שמן), במחבת ווק איכותית.

המדד שלנו לסיום הבישול:

כאשר ננגוס מהירקות לאחר האידוי או ההקפצה הם יישארו עדיין מעט קשים וצבעם יהיה עדיין חי ובוהק.

יש להתייחס לצורת בישול מהירה זו מלכתחילה ולא בדיעבד. אין מה להשוות מבחינת הטעם קישוא מאודה או מוקפץ שעדיין נשאר בשלמותו אל מול קישוא שהפך להיות כבר "סמרטוט" מרוב שבושל…

ניתן לאדות או להקפיץ כל ירק שתחפצו – כרוב, כרובית, ברוקולי, סלרי, גזר, קישוא, דלעת, בטטות, קולרבי, סלק וכו…

בתמונה ששלחתי צילמתי עבורכם שעועית ירוקה בסיר אידוי אשר מתבשלת כעשר דקות בלבד.

נסו להוסיף לה אחרי האידוי שמן זית ומעט מלח ותטעמו איזה טעם נפלא, טרי ועסיסי מתקבל.