כדי להכיר את המעלות של הבישול הקצר ולהבין כיצד ניתן לקצר את משך החימום של הירקות אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט: "מזון חי מול מזון מבושל"

ומה לגבי דגנים וקטניות למיניהם? כיצד נוכל לקצר גם את משך הבישול שלהם?

ה"פטנט" לכך הוא להתחיל את תהליך הבישול עוד טרם הבישול.

לפני שאני מכניסה את האורז לסיר אני משרה אותו בקערה עם מים פושרים במשך לילה שלם (כ-8 שעות). בשלב הזה הוא סופח נוזלים, מתנפח ומתרכך. לאחר שלב ההשרייה אני מסננת את המים ורק אז מבשלת. תופתעו לראות שזמן הבישול מתקצר בחצי.

באותו האופן אני משרה גם חיטה.

את הקינואה והכוסמת, אין צורך להשרות לילה שלם, 4 שעות של השרייה יספיקו להם. אחרי הסינון אני מכסה את המסננת במגבת ומשאירה אותן לנבוט בתוך המסננת לעוד כמה שעות ורק אז מבשלת.

קינואה וכוסמת מונבטים ניתן לבשל 3 דקות בלבד!

ולגבי קטניות –  אם הנבטתי אותן זמן הבישול שלהן מתקצר פלאים.

למשל: חומוס – מתבשל חצי שעה במקום שעתיים

עדשים – 3 דקות במקום חצי שעה וכו'…

שווה לנסות!