בטחינה יש ערכים תזונתיים רבים ומשובחים.
היא עשויה כאמור משומשום.
השומשום עשיר מאד בחלבון ורווי במינרלים רבים ובעיקר בברזל, בסידן (בחלב פרה יש 118 מ"ג סידן לעומת שומשום, בו יש 1,125 מ"ג!!!) ובויטמין A ו-E.

על מנת להפיק את מירב המינרלים מהשומשום רצוי להשרותו במים ללילה.

בקליפת השומשום יש חומצות הקושרות אליהם את המינרלים והם נשטפים החוצה בצואה מבלי להישאר בגופנו.
ההשריה מנטרלת את החומצות הללו ובכך מאפשרת ספיגת מינרלים אופטימלית.
ההשריה גם מרככת את השומשום בצורה שאפשר לטחון אותו וגם לעכלו בקלות.

השומשום מכיל יותר מ50% שומן לא רווי, שזה שומן בריא וטוב, אך עדיין יש להתייחס אליו כאל מזון שומני ולצרוך ממנו במידה.

כידוע, אסור לחמם שומן, אחרת הוא מתחמצן ונעשה רעיל עבורנו.
למעשה, כמעט כל הטחינות שאנו קונים (חוץ מטחינות בודדות ביותר, למשל – "טחינא") עשויות משומשום מחומם שהשומן שבו התחמצן בעת הקלייה.

שומשום קלוי הוא באמת מעדן שאין כמותו, קשה לוותר על התענוג שבאכילתו…

ובכל זאת, אם נרצה לדייק את התזונה שלנו נוכל להכין טחינה ביתית שהשומשום שבה לא עבר תהליך של חימום ולא התחמצן.
לכן מי שרוצה קצת להשקיע ולהכין את הטחינה שלו בעצמו, מוזמן לנסות את המתכון הפשוט והטעים שלפניכם.

המצרכים:
1 כוס שומשום מלא מושרה לילה (כ-8 שעות), שטוף, מסונן ומונח על גבי מסננת.
מיץ מלימון בינוני סחוט
1 שן שום
מלח הימלאיה
1.5 כוסות מים קרים

אופן ההכנה:
מכניסים אל בלנדר חזק את כל המצרכים וטוחנים כ-5 דקות, עד לקבלת מרקם של טחינה.
הוסיפו מים לפי הסמיכות הרצויה.
ניתן להוסיף חצי חבילת כוסברה ולטחון עם הטחינה.

בתאבון!