גרנולה ביתית זהו אחד המאכלים שפשוט מאד להכין בבית. כיף לקחת לנשנוש, לאכול עם חלב שקדים ועוד…

זוכרים שאמרנו שלא מחממים אגוזים ושקדים כי החימום הופך אותם מטובים ומזינים לרעילים ומסוכנים?

לכן בהכנת גרנולה נצטרך לחלק את המרכיבים לשתי תבניות נפרדות.

תבנית אחת עבור השיבולת שועל, אותה נאפה כחצי שעה בחום של 170 מעלות ותבנית שניה עבור האגוזים והשקדים, אותם נאפה כחצי שעה בחום של עד 48 מעלות בלבד. בסוף האפייה נאחד בין שתי התבניות.

מגש א: השיבולת שועל

נערבב 1 קילו שיבולת שועל עבה עם כוס סילאן טבעי וכפית קינמון. נשטח על גבי תבנית עם נייר אפייה ונכניס לתנור בחום של 170 מעלות, כפי שציינתי.. אחרי רבע שעה נערבב כדי שהשיבולת שועל תיאפה מכל צדדיה.

מגש ב: השקדים והאגוזים

נוכל להכניס שפע של דברים טובים: שקדים, אגוזי מלך, לוז, פקאן, כשהם שבורים.

זרעי חמנייה, זרעי דלעת, צימוקים, חמוציות (בסירופ תפ"ע) ועוד….

הכמות כאן איננה מדוייקת, ככל שנכניס יותר מהמרכיבים הללו כך הגרנולה תהיה יותר עשירה ומגוונת.

נכניס את כל המרכיבים לקערה ונערבב אותם עם חצי כוס סילאן טבעי וכיפת קינמון נשטח על גבי תבנית עם נייר אפייה ונכניס לתנור לחצי שעה בחום של 48 מעלות.

כשנסיים לאפות את שתי התבניות נאחד אותם ביחד ונעביר לצנצנת זכוכית אטומה.

הגרנולה יכולה להישמר כך אפילו חודש.

לסיום, ראו איך בדיוקים קטנים אנחנו משנים את הגרנולה שלנו להיות טעימה להפליא וגם בריאה בצורה משמעותית.

בתאבון!